خبير عسكري يتحدث عن آخر المستجدات في أبين.. ماذا قال؟ (Translated to English )

قبل 8 شهر | الأخبار | اخبار الوطن

تحدث خبير ومحلل عسكري جنوبي عن آخر المستجدات والأوضاع الدائرة في محافظة أبين بعد إعلان وقف إطلاق النار الشامل من قبل التحالف العربي.

وقال الخبير والمحلل العسكري الجنوبي العميد/ خالد النسي في تدوينة له على "تويتر" معركة اليوم في أبين حشدت لها الشرعية كل إمكانياته المادية والعسكرية وفشلت.

مشيراً إلى أن قوات الشرعية تعرضت لأبشع هزيمة منذُ بدأت هذه المعركة..مبيناً إن هذا طبيعي في ظل القدرات العسكرية التي اكتسبتها القوات الجنوبية.

وأشار النسي إلى أن القوات الجنوبية أصبح لديها القدرة أن تخوض معارك في عشر جبهات في وقت واحد..مختتماً بالقول:" اطمئنوا وساندوا قواتكم.

 

A southern military expert and analyst talked about the latest developments and conditions in Abyan governorate after the announcement of a comprehensive ceasefire by the Arab coalition.

The southern expert and analyst, Brigadier / Khaled Al-Nassi, said in a post on Twitter, “Today’s battle in Abyan, legitimacy has mobilized for it all its financial and military capabilities and failed.”

Pointing out that the legitimate forces suffered the worst defeat since this battle began indicating that this is normal in light of the military capabilities acquired by the southern forces.

Al-Nassi indicated that the southern forces have the ability to fight battles on ten fronts at one time concluding by saying: "Rest assured and support your forces."

 

ترجمة / صهيب وديع ابن عدن